İstanbul 7 Şubesi

İstanbul Üniversitesi ile KİK Toplantısını Yaptık

İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü ile 2012/II Dönemine ait Kurum İdari Kurulu Toplantı ve Karar Tutanağı sendikamız tarafından imzalandı. Toplantıda İstanbul Üniversitesi’nde çalışan idari ve akademik personel için bugüne kadar çözüm üretilemeyen birçok madde imza altına alındı. Üniversite yönetimi ile sendikamız, 14 madde halinde sunulan taleplerin tamamında; kısa, orta ve uzun vadede çözümler üretmek üzere mutabakat sağlandı.

İstanbul 2 No’lu Şubemiz, 5 Aralık 2012 tarihinde Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sedat Murat’ın makam odasında gerçekleştirilen toplantıda alınan kararlarla etkin ve yetkin olduğunu ortaya koymuş oldu. Toplantıda kampüslerde ilkokulların açılmasından, kreş yaşının 0-66 ay olarak değiştirilmesine ve banka promosyonlarının tamamının çalışanlara tek seferde dağıtılmasına kadar birçok konuda Rektörlükle uzlaşmaya varıldı.

KİK Toplantısı sonrasında değerlendirmelerde bulunan İstanbul 2 No’lu Şube Başkanı Hasan Yayla, üniversitelerimizin istenilen ve arzu edilen noktalara gelmesinin maddi ve manevi açıdan motivasyonu yüksek personelle sağlanabileceğini ve kendilerinin de bu anlayışıyla yola çıktıklarını dile getirdi. Yayla, Eğitim-Bir-Sen’in problem odaklı değil, çalışanların hak ve hukukunu gözeten çözüm odaklı bir sendikacılık faaliyeti sürdürdüğünü belirterek; “Sendika olarak ilgili taraflarca imza altına alınan KİK kararlarının uygulanması ve gerekli idari düzenlemelerin yapılması hususunda konunun takipçisi olacağız. İstanbul Üniversitesi’nde 2012 Mayıs ayında yetkiyi alan sendikamız farkını ürettiği çözümler ve kazanımlarla tüm çalışanlara göstermeye devam edecek.” dedi.

Kurum İdari Kurulu Toplantı ve Karar Tutanağı’nda yer alan maddeler şu şekilde;

 

 

T.C.

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

KURUM İDARİ KURULU

2012/II DÖNEM TOPLANTI ve KARAR TUTANAĞI

 

 

4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile 09.11.2011 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Kurum İdari Kurulları, Yüksek İdari Kurul, Kamu İşveren Kurulu ve Uzlaştırma Kurulunun Teşkili ile Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik uyarınca; İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü ve yetkili  Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitim-Bir-Sen Sendikası Temsilcilerinden oluşan Kurum İdari Kurulu 2012/II Dönem Toplantısı 05/12/2012 tarihinde, saat 14.00’da Rektör Yardımcısı Prof.Dr.Sedat MURAT’ın makam odasında yapılarak, aşağıdaki konular görüşülerek karar altına alınmıştır.

 

1-Akademik ve idari Personelin çocukları için hizmet veren Üniversitemizdeki mevcut KREŞ’lere  verilme  yaşının 0-66 ay  olarak  düzenlenmesine  bu  konuyla ilgili Sağlık

Kültür ve Spor Daire Başkanlığının bilgilendirilmesine, gerekli çalışmaların ivedilikle yapılmasına  karar verildi.

2- Konu ile ilgili Rektörlük nezdinde çalışmalara başlanması ve ilgili kurumlarla gerekli yazışmaların yapılması hususunda mutabık kalınmıştır. Avcılar Kampusünde İlköğretim Okulu yapılması ile ilgili olarak önceki taleplerin de dikkate alınarak sorunun çözümü için bir an önce çalışmalara başlanmasına karar verildi.

3-Sınavlardaki (ÖSYM, Açıköğretim vb.) görev dağılımının idari personele eşit ve dönüşümlü olarak yapılması konusunda gerekli duyurunun yapılmasına karar verildi.

4-Personel servislerinin devamlı hale getirilmesine ve bu süreçte taşıyıcı firmanın hizmetinin aksamalara sebebiyet vermemesi için sözleşmede bu hususun bağlayıcı hale getirilmesi ve  mağduriyet oluşmadan servis hizmetinin sağlanmasına karar verildi.

5-Bankalar tarafından personele ödenen maaş promosyonlarının, 10 Ağustos 2010 Tarihli ve 27668 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmış olan 2010/17 sayılı Başbakanlık Genelgesinde belirtildiği şekilde uygulamasına ve emsal promosyon anlaşmaları incelenerek promosyon ücretlerinin çalışanlara tek seferde verilmesi için gerekli çalışmanın yapılmasına karar verildi.

6-Personele verilen yemeklerin denetiminin yapılması ve kalitenin arttırılması hususunda Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığıyla irtibata geçilerek sorunun çözülmesi için somut kararlar alınmasına

7-Bu konuda gerekli kolaylık sağlanacağı konusunda mutabık kalınmıştır. Avcılardaki misafirhanenin iyileştirilmesi ve Merkezde de bir misafirhane için mekan araştırması yapılmasına karar verildi.

8-Mazeret durumu dikkate alınarak (Makul ölçülerde ekonomik ve sosyal durumda mağduriyeti olanlara öncelik sağlanarak) becayişsiz muvafakat yolu ile yardımcı olunmasına ve kolaylık sağlanmasına karar verildi.

9-Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile resmi yazışma ve görüşmeler yapılarak gerekli alt yapının oluşturulmasına karar verildi.

10-Barkot sistemi (sırasıyla bir personel, bir öğrenci ve bir dışarıdan gelen hasta) uygulamasına geçilmesine karar verildi.

11-Bütün branşta sürekli uzman bulundurulmasına ve bu konudaki eksikliklerin kurum içinde veya yasa çerçevesinde uzman teminine gidilmesine karar verildi.

12-Araştırma Görevlilerinin Akademik faaliyetlerinin daha sağlıklı yürütebilmesi ve bölüm iş yüklerini azaltmak adına bölüm sekreteri olmayan bölümlere Bölüm Sekreteri  ihtiyaçlarının giderilmesine karar verildi.

13-İkinci Öğretim eğitimi veren bölümlerde görev yapan Araştırma Görevlilerinin, derslerin geç saatlere kadar sürmesi nedeniyle zihnen ve bedenen yoruldukları gerçeği dikkate alınarak ertesi gün makul ölçülerde izin verilerek mağduriyetlerinin giderilmesine

14-Birimlerin çalışma koşullarının ve eleman ihtiyaçlarının tespiti yapılarak eksikliklerin giderilmesine karar verildi.

SONUÇ OLARAK; İlgili mevzuat uyarınca; İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü ve yetkili Sendika Eğitimciler Birliği Sendikası Temsilcilerinden oluşan, Kurum İdari Kurulu’nca, yetkili sendika tarafından talep edilen hususlar görüşülerek, yukarıda belirtilen kararlar alınmıştır.

Bu kararlara ilaveten, Üniversitemizde olumlu iş ilişkilerinin sürdürülmesi ve geliştirilmesi konusunda taraflarla olumlu ve yapıcı bir tutum içinde olunması hususunda mutabık kalınmıştır.